اخبار روزاقتصاد

قیمت بیت کوین و آلتکوین پس از سخنرانی پاول بالا می‌آید: آیا این سود کوتاه مدت خواهد بود؟

قیمت بیت کوین و آلتکوین پس از سخنرانی پاول بالا می‌آید: آیا این سود کوتاه مدت خواهد بود؟

بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها پس از آنکه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو اشاره کرد که کاهش نرخ‌های بهره در سپتامبر آغاز می‌شود، بازگشتی قوی داشتند.

بیت کوین (BTC) در 24 آگوست به 64000 دلار جهش کرد در حالی که اتریوم (ETH) به 2765 دلار افزایش یافت. ارزش کل بازار تمام سکه ها تقریباً 5 درصد افزایش یافت و به بیش از 2.26 دلار رسید. 

همان روند در بازار سهام اتفاق افتاد، جایی که شاخص‌های کلیدی مانند داو جونز، اس اند پی 500 و نزدک 100 به بالاترین حد خود نزدیک شدند. با این حال، این خطر وجود دارد که سود در بازار سهام و کریپتو کوتاه مدت باشد.

شایعه را بخرید، اخبار را بفروشید

بازار از قبل پس از داده‌های ضعیف‌تر از حد انتظار تعداد مشاغل ایالات متحده. احتمال در نمایشگر نرخ فدرال رزرو ابزار در سه هفته گذشته بالای 80 درصد بوده است.

بنابراین، بیانیه پاول فقط سرنخی بود برای اینکه در جلسه بعدی، که برای 18 سپتامبر برنامه ریزی شده بود، چه انتظاری داشت. خبر را بفروش 

این روند چندین بار اتفاق افتاده است. به عنوان مثال، بیت کوین پس از نصف شدن تقریباً 10 درصد کاهش یافت، در حالی که از زمانی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ETF را تأیید کرد، اتر دو رقمی سقوط کرد.

سهام معمولاً پس از شروع کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو به شدت کاهش می یابد. گایگر کپیتال، یک مفسر با گرایش محافظه کار در X.com، سال های 2001 و 2002 را به عنوان نمونه یاد کرد.

از جنبه مثبت، زمانی که فدرال رزرو شروع به کاهش می کند، سهام خوب عمل کرده اند، همانطور که در سال 2020 در مراحل اولیه همه گیری کووید-19 شاهد بودیم.

یک نکته مثبت دیگر این است که این کاهش‌ها در زمانی اتفاق می‌افتد که شرکت‌های آمریکایی گزارش قوی رشد درآمد.

بازارهای پول شاهد جریان‌های ورودی هستند

یکی دیگر از دلایل عقب نشینی ارزهای دیجیتال پس از شروع کاهش فدرال رزرو این است که وجوه کم ریسک بازار پول همچنان شاهد جریان ورودی هستند. 

داده‌ها نشان می‌دهد که این وجوه بیش از 90 میلیارد دلار داشته‌اند. /a> در جریان خالص ورودی در نیمه اول آگوست حتی با افزایش انتظارات برای کاهش نرخ بهره. این صندوق ها اکنون بیش از 6.2 تریلیون دلار دارایی دارند.

تئوری این بود که با تسلیم شدن سرمایه‌گذاران بازار پول، دارایی‌های پرخطر مانند کریپتو و سهام، شاهد جریان‌های ورودی بیشتری خواهند بود. 

این چرخش احتمالاً اتفاق می‌افتد، اما زمان می‌برد زیرا کاهش نرخ بهره احتمالاً تدریجی خواهد بود.

بیت‌کوین همچنان در حال شکل‌گیری سطوح پایین‌تر است


Bitcoin, altcoin prices pop after Powell's speech: Will the gains be short-lived? - 1؟
نمودار قیمت بیت کوین | منبع: TradingView

بیت کوین پس از سقوط به 49000 دلار در اوایل این ماه، به 64000 دلار بازگشت. با این حال، این اقدام قیمت هنوز یک شکست کامل نیست زیرا در چند ماه گذشته در این محدوده باقی مانده است.

قابل توجه، بیت کوین از ماه مارس در حال شکل گیری یک سری بالاترین پایین تر بوده است. اولین بالاترین قیمت 73800 دلار و سپس 72000 دلار و 70000 دلار بود. به این ترتیب، در صورتی که سکه به 73800 دلار برسد، یک شکست صعودی کامل تایید خواهد شد. قبل از اینکه این اتفاق بیفتد، این خطر وجود دارد که بیت کوین روند نزولی را از سر بگیرد.

از جنبه مثبت، مجموعه‌ای از اوج‌ها و افت‌های پایین‌تر منجر به یک الگوی گوه گسترده شده در حال سقوط، یک علامت صعودی محبوب شده است.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا